Progetiigrist inspireeritud tegevused - Sphero

Soetasime Progetiigri programmi kaudu Sphero pallid (nii me neid hellitavalt kutsume).
Mida põnevat nendega tegime?

Õpetaja ENE tegemised

Eesti keel 2. klassile
Tunni teema: Tähestik, täishäälikud ja kaashäälikud.
Eesmärgid: Tähestiku kordamine, täishäälikute ja kaashäälikute  kinnistamine.
Digioskuste arendamine.
Tunniks vajalikud vahendid: Puidust kettad, millel tähed. Robotid (Sphero), tahvelarvutid.
Tunni alguses jagan tahvlid ja  tutvustan õpilastele robotite töökorda seadmist. Õpilaste ülesandeks on liikuda robotiga õiges tähestikulises järjekorras ühelt kettalt teisele. Täishääliku juures tuleb robotilt seadistada punane värv ja kaashääliku juures sinine värv. Kuna klassis on 10 õpilast, siis saan jälgida kõikide õpilaste tööd ja vajadusel abistada.
Ülesanne oli õpilastele arusaadav ja asuti tööle. Puidust kettad, millel olid tähed, laotasin põrandale laiali.
Enamus õpilasi sai robotite juhtimisega väga hästi hakkama. Mõned õpilased eksisid täishäälikute ja kaashäälikute määramisega. Ühel õpilasel oli raskusi roboti juhtimisega.
Ülesanne tundus küll lihtne, aga aega kulus sellele terve tund.

Õpilastele tund meeldis!






Video

Õpetaja KAILU tegemised

Loodusõpetus 4. klassile
Tunni teema: Päike ja päikesesüsteem
4. klass (6 õpilast)
Tähtede värvuse järgi on ennustatav nende temperatuur. Tähed on alates jahedamast punased, oranžid, kollased, valged, sinakasvalged ja sinised. Lapsed said robotpallid ja proovisid palli värvust muuta vastavalt sellele kui kuum on täht. Kui üks laps muutis tähe värvust said teised arvata, kas täht läks kuumemaks või jahedamaks.

Tunni teema: Tiirlemine ja pöörlemine
4. klass (6 õpilast)
Lapsed asetasid ühe robotpalli keskele Päikeseks (lisasid õige värvi) ja seejärel püüdsid teise robotpalliga Maad (taas õiget värvi) etendades tiirlemist järgi teha. Proovisime ka mitme robotpalliga ümber päikese tiirelda etendades päikesesüsteemi teisi planeete.

Robotpallide kasutamine tunnivälistes tegevustes
~30 last
Vahetundide ajal said lapsed harjutada robotpallide juhtimist, kiiruse muutmist, värvi muutmist ja slaalomi sõitmist. Palle said proovida kõik huvilised. Lastele väga meeldis. Palli järel jooksmine õhutas lapsed vahetunnis liikuma. 


Kooli jõulunäidendis oli vaja kuke häält, kasutasime robotpalli programmeerides ta 3 korda kirema. Päris etenduses otsustasime häält siiski arvutist lasta.



Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Teine ja kolmas õpituba

Õppeprotsessi juhtimine digiajastul